Hidup adalah mimpi indah bagi yang bijaksana..
permainan bagi orang bodoh..
komedi bagi orang kaya..
dan sbuahh tragedi bagi masyarakat miskin..
AHH... RASA AK KARUT LAGI...

baru..

gud bye brukben... lpas ni ak just on9 kt cc je la.. xder lagi chat s,pai pagi bute.. haha.. n ak nk kurangn segala ap yg srabot dalam pale ak.. ak nk jaoh dari segale beban.. ak nak cari hidup.. hidup yang lbeh ad makne.. walau ak tahu ak xkan dapat lupe sesetengah perkara.. huuuhhhh..

lubuk mutiara...

akal menulis...
hati memadam..
akal menaip..
hati MENdelete...
akal bersuare...
hati pasti membantah...

hati begitu berkuase....
setiapny pasti akur bila ia memetik jari...

ah.. ak xlagi petah bermain kata...
benak ku sering berdentum...
guruh.. angin putar.. cahaya kilat..
macam2....
sering mencucuk.. menghuru hara...
jika gagak ini tidak lagi waras...
jika gagak ini tenggelam dalam gelap..
jika gagak ini terus lenyap....

alangkah tenang....
alangkah sejahtera....
alangkah... alangkah....
cuma alangkah....

angkara lubuk yang satu itu...
lubuk yang menyimpan mutiara amat berharga..
semua hanya "alangkah..."

tidak kudrat segala yang mengikut...

ah....
keluh juga hanya sia...

aiiyyaaakkkkk........

aloooo.. blogger2 aaaa... wa mau buang tu......... ap nama... haaaaaaa... kerutan2 itu.. tu dalam wa punya jiwa laaa.. okey la... wa story sket laa.. ni macam... sejak 2,3.............???? ap tu orang slalu ckap haa.. err.. haa.. sjak dua menjak ni laa.. gua rasa aaaaa... gua punye life manyak sueee laaa....

aiyakkk...

banyak gua pnye program sbnarya.. gua kasi plan baekkkk punyeeeeeee... gua mau pegi tu selangor...eh... tu da xjadi.. haaa.. gua mau pegi terengganu.. mau bikin rumah.. kasi siap...

ehhhh.. aiyaakkkk....

tu pn sudah kensel maaa... so.. gua plan baru mau pegi johor... gua pnyer member dah jadi tu ... besar punya pangkat dalam syarikat jugaa... haaa.. tu manager.. bapak die pnyer kilang... die mau ejas gua satu kilija....chaannnteeeekkkk...... minggu dpan mau pegi la...
baaaaeeeeekkkkkkkkkkkkkkkkk pnye plan...

eh...eh.... sikijap..........

aiyakkkk.........

lagi sikali kensel la....
adooooooooooiiiiiiiiiiiii....

gau dapat kilija tu gebeng punya tempat laaaa....
haaaaa... ni kompem jadi punyeeeee...
gua sudah plan ni chaannntteeekkk.. baaaeeeeeekkkkkkk pnyyyeeeeeeeee.....
gua plan sama gua pnye karib.... eh.. sahabat la tu.....
ni last plannn guaa.... ni pn kalu kensell... gua kasi pecah kpala...

aadddoooooooooooooiiiiiiiiiiiii.....
banyak maaaaa...
macam2 gua plannn... suma... "MENJADI!!!!!!"
SOHHAAAIIIIIIIIII.......

tu pasall gua kasi tau.. life gua semenjak dua ni manyak sssssuuuuuuuueeeeeeeeeee maaaa.....
manyak time gua... tu apa apung2 atas angin??? aaaaaaaaaaa...

haaaaaa...

melayangg.... manyak time gua melayang... bodo jee...x ad gune maaa..
tsiunaseeeiiii....

semua itu gua plan... gua rancang... dah konpemm... sikali last2 minit datang itu angin laju... pusing2.. ap tu... aaaaaaaaaaaa... haaaaaa.. puting beliungg...

aiyaakkkkkk lagi laa....

tersadai gua di bahu jalan.... macam itu budak maen moto.. ap lu olllsss pngil??
haaaa..
mat rempitt.. macam itu mat rempit tersepit.. mati di bahu jalan...
gua rasa... gua pn tersepit maa...

haiiyyaaa.. bikin hot wa punyer jiwa maaa...

okeeyyyy laaa... gua mau doa.. mau mintak ni last plan menjadi....
wa xmau ni last plan mati tersepit tu tepi divider.... sakiittt oooooo....

wa pn xtau ap wa cakap...
gud bye lu olllss.... laen entry gua okey la...
chhoooowwwwwwwwwwwww..........!

Kandang Sempit.......

tiada ruang untuk ku lontarkan...
tiada lapangan untuk ku daratkan..
tiada tapak untuk ku teguhkan...
tiada juga tape rakaman untuk ku rekodkan...

hanya kandang sempit..
yang tidak pernah berkata..
yang tidak pernah merasai..
yang tidak pernah memahami...

namun sering menemani...
dan sering menjadi mangsa...
mangsa kekarutan jiwa..

hakhakhakhak....
aku xsangke dapat tulis macam ni..
memang btol...
walau sekeras mana skalipn seseorang tu..
dalam hati kecilnya tetap terdapat kelembutan..
jiwa sorang insan yg punya ihsan..

tepukku hanya angin yang berlalu...

aku cinta.. bukan kerana aku suka....
aku cinta kerana hati ada rasa...
aku suka.. bukan kerana rasa hati..
aku suka kerana layanmu sahabat sejati..

soal kata hati boleh rasa...
tp soal hati..
mulut tak boleh kata..

aku terkontang..
aku terkanting..
kepala ak pening...
aku tak mlenting..

kata fynn..
aku mungkin lebih bengis dari sang naga...
tp ak bisa nangis hanya kerna cinta..
..................

ah keras sungguh rasa..
ap mungkin ak lupa segala..
mudah kata menghambat cinta...
tp kemana nak dicampak hati lara...

bukan aku pinta..
tidak pula aku sangka...
aku akan jatuh cinta..
pada ratu yang tlah dipuja...

ah....
payah untuk ak lupa...
pada sengsara yang lama ku rasa...

maaf buat hidupmu serba xkena..
ak tetap temanmu..


Ps ~dari post yg lame..  "haysia luqifuat"

Lirik Lagu Budak Sunyi Dan Pari Parinya-Fynn Jamal

Sumpahkan aku ke sana
hidup bersama
mati berdua

Andaiku takdir di sini
rangkullah aku
peluklah aku

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

sempatkah aku ke sana
ku takut semua
hilang bernama

ambilku dan bawa lari
kerna ku takut
tiada lagi

hanya kerna cinta yang ini
aku berserah tinggi kepada-Mu

yang Maha Esa
ku butuh cinta dia

engkau yang Maha Esa
agungkan cinta ini

sumpahkan aku ke sana
hidup bersama
mati berdua

ambilku dan bawa lari
kerna ku takut
tiada lagi

jangan kau puja
jangan kau hina
ikhlasku dan jujurku

dan suatu hari nanti
akan tiba seorang
memuja cinta kamu
meminta hati kamu

rangkulkan hati itu
dan hulurkan pada Dia
tanya pada tuhan kamu
apakah dia untuk kamu?

150 juta kali..

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

“SAYANG mungkin baran tak kira masa”
“Tapi SAYANG tahan kalau yang salahnya saya”
“SAYANG mungkin saja keras kepala”
“Tapi SAYANG manja bila kita berdua”

saya kenal sayang saya”

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

*by fynn jamal*

bola rasa.....

ah.. keras sungguh rasa..
entah bila merede..
nak aje raseny ak muntahkn semua..
biar hilang sume cita..
biar teduh..
sampai ak xlagi mngeluh..
dah banyak kali aku lontar bola rase..
tp..
stiap kali ak lontar...
pasti kembali pada ak smule...
dimana tuan empunya??
tidakkah mahu miliki bola ini??
terpaksa ak simpan...
sama ad bola ini musnah..
atau ak yang musnah...
masa yang terdetik....
terus berlalu...
beredar mencari penentu...

*fuuuuhhhhhhhhhhhhhhhhhh........

???????????????

SUNYI!!!!!!!!!!

MENENTANG RASA..

...........
SHIT..

siang pastikan bercahaya... permulaan baru..

siang pastikan bercahaya..
permulaan baru...
mngubah warna lukisan hidup..
mencalit harapan kanvas jiwa..
agar sempurna sebuah lukisan..

siang pastikan bercahaya..
permulaan baru..
mencari ruang tenang...
mengabur resah yg mengotori hati...
agar jambangan tidak layu..

siang pastikan berchaya...
permulaan baru..
mencipta memori indah duka..
menghias muzium kenangan...
moga ditatap sang perindu..

siang pastikan bercahaya..
permulaan baru..
menghurai rahsia..
gerangan dicinta....
agar tiada lagi soal sang bulan..

siang pastikan bercahaya...
permulaan baru....

hilang stress ngan keje2 nih..

yeahh... kekerutan masih terasa.. mmang pedih..
oleh tu.. ak pn dgan pasaan bongkak n giler mencari ruang
untuk mencari secebis ketenangan dgan melakukan aktiviti yang agak bermoral iaitu
mengambil gambar sekitar blakang umah ak n sg kat blakang ten ten..hehe..
hanya berbekalkn w910i yang ak beli 2 tahun lepas..
ak trus shoot beberape kping gambar..
dan juga berbekalkn compaq presario CQ40 dgan software photoscape..
ak mlakukn kerje2 mengedit gambr2 tersebut..
dan inilah hasilny...
selamat mentelaah gambor..









demikianlah hasil kerja ak time srabut..
mencari ruang ketenangan dgan melakukan kerja2 editing..
skang ak dah mula minat dgan mengedit gambo2 nieh..
hope mase akan datang ak leh edit lagi dan memperbaiki kekurangan yang ad..
terima kasih daun kladi kerana sudi menatap hasil kerja ak yang xseberape ni..
............................................

tatapan yang benar membongkar rahsia...

perit..

jiwaku kacau...
meruntum layu..
berkerut bagai A4 yg ku renyukkn smalam..
hodoh..
busuk..
argghhhhhhhh.... hidup...
memang celaka punya jiwa sebegini..
bukan hndak menidakkn anugrah tuhan..
tp ak benci akan kekerutan ini..
kerutan yang merosakkn hidup tenang ak..
hukuman ap yang ak terima sbnarnya ni..
apkah salah ak memendam rasa...
kalau itulah pekung yang tembelang..
maka akan ku singkirkan..
menjauh dari taman...
walau sepahit peria...
trpaksa ak mamah hingga lumat..
walau macam mana celaka hidup..
ia tetap kehidupan..

puisi cahaya bulan

akhirnya semua akan tiba pada suatu hari yg biasa
pada suatu ketika yg telah lama kita ketahui
apakah kau masih selembut dahulu
memintaku minum susu dan tidur yang lelap
sambil membenarkan letak leher kemejaku

kabut tipis pun turun pelan-pelan di lembah kasih
lembah bandalawangi
kau dan aku tegak berdiri melihat hutan-hutan yg menjadi suram
meresapi belaian angin yg menjadi dingin

apakah kau masih membelaiku semesra dahulu
ketika kudekap, kau dekaplah lebih mesra
lebih dekat

apakau kau masih akan berkata
kudengar dekap jantungmu
kita begitu berbeda dalam semua
kecuali dalam cinta

cahaya bulan menusukku dengan ribuan pertanyaan
yg takkan pernah aku tahu dimana jawaban itu
bagai letusan berapi bangunkan dari mimpi
sudah waktunya berdiri mencari jawaban kegelisahan hati

calitan rindu..

tika ak tenggelam dalam kekarutan..
tercalit segaris kemanisan....
nun menjauh si gadis meleret bibir manis..
gugur jantung.. terhenti denyutan..
kaku ak ditaman indah..
maka pudar lah rasa hati yg sering merindu..
bukanlh terubat sepnuhnya..
namun daptlh secalit rasa lapang..
itulh antara lagu rindu..
yang sering mewarnai benak sunyi..
apakah rasa ini hanya layak dialam khayalan???
sampai bila harus ak menabur baja??
dimana ak antara mimpi dan realiti??

"cahaya bulan menusukku dengan ribuan pertanyaan
yg takkan pernah aku tahu dimana jawaban itu"