Hidup adalah mimpi indah bagi yang bijaksana..
permainan bagi orang bodoh..
komedi bagi orang kaya..
dan sbuahh tragedi bagi masyarakat miskin..

Dilema siput bab 2


gua pandang kanan...
gua pandang kiri...
gelap...
jd gua kuar rumah n tengok langit...
gua nampak bintang dan bulan...
bercahaye...
yee... walau jaoh bulan dan bintang tu...
cahaye tetap bleh nampak...
 
memang harapan tu ad....
cume mase yg tentukan...
dan mase tu bergantung pade diri kite..
macam mane kite mainkn peranan dlam hidup..

tp engat...
bile lu naik roket g bulan...
sampai kat bulan lu cari cahaye tu memang xjumpe..
sbb lu dah sampai bulan..
lu dah ad dalam cahaye tu...
tp lu still ag bleh nampak cahaye bintang...
dan lu nk pulak cahaye bintang tu....


dan lu kene engat balik..
bile dkat bumi..
lu akan dpat lihat...
cahaye bulan td...
time tu baru lu sedar...

lu cume manusie....
dan memang manusie xkan pernah puas....

berkadar la dgan ap yg ad....
dan kalu diberi lebih dari yg patot lu dapat...
bersyukurlah....

*paham ap gua mngarot?? xpaham sudah..... malas nak terang panjang2....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan