Hidup adalah mimpi indah bagi yang bijaksana..
permainan bagi orang bodoh..
komedi bagi orang kaya..
dan sbuahh tragedi bagi masyarakat miskin..

Duk bandar.. tengok langit xnampak bintang.. (mencarut)

"duk bandar tengok langit... xnampak bintang.." masih engat kate2 ni?? SONGLAP lahh..

kuar rumah sedut n hembus nikotin... duk sesorng n trtengok langit... btol.... memang xnampak bintang.. yg ak nampak... tu hujung sane!!  langit tu warneny jingge...!! OMG.. dah bnyak sgt lampu atas muke bumi ni rupenyer.. terang sampai ke langit...


nafas ni makin hari, makin jauh...
makin dekat pulak dengan tanah...
terkadang lebeh bnyak kate yg karut....
sampai lebih hebat dari mencarut..

walau tidak sehina carut...
namun rase ni tetap ad yg kotor..
terkadang kotor hingge tempuh garisan...
yeee.... garisan hidup yg patot jd telunjuk...

bile hidup dah terlampau kedepan...
dan xtoleh ke langit...
hingge xprasan bintang tu masih wujud atau tidak...
tu bukan lagi hidup...

bile xtau bintang tu masih wujud atau tidak..
ap lagi sebenar yg nak digapai??
ap lagi sebenar yg nk dikejar??
ap dan ap je lah lagi dalam hidup...

rase ni...
jiwe ni...
tidak menolak kemodenan....
atau idup bawah tempurung..
tp jijik dengan mase yang sering mencarut...

lampu tu kalu dah bnyak memang terang sampai ke langit... lagi jauh mase tu kedepan... lagi terang cahayenyer.. dan bintang tu xkemane pon.. masih ad... cume xkelihatan.. sbb ramai yg xperasan.. sebab semuany hidup dalam cahaye lampu tu..tak rmai yg hidup dibalik cahaye bintang..


 ap kene gambar ni?? elok muke cantik bedah jd nates... ni jenis tengok lampu jalan la ni.. xnampak
bintang...... ekekekeke....

** pekene neskepi lu jom!!

2 ulasan:

  1. blogwalking here babe ! btw, nice blog..

    BalasPadam
  2. yeeeaaahhhhhaaa... welkam to da club!! ngeee.. ^__^

    BalasPadam